استارتآپ یک نوع کارآفرینیست

جدید بودن ایدهها اگر چه امتیاز خوبی است اما ایده های استارتاپی لزوما جدید و بکر نیستند و میتوانند برآمده از ایدههای قبلی باشند و یا یک ایدهی اجرا شده در یک مکان جغرافیایی دیگر ممکن است برای ورود به یک منطقهی جغرافیایی جدید نیاز به اصلاحات و بازبینیهایی داشته باشد تا با شرایط جدید هماهنگ و قابل استفاده شود. در قسمت پشت اندروید باکس نیز شاهد قرارگیری پورت های زیادی هستیم که هر کدام قابلیت های خاص خود را دارند و می توانید از ویژگی های مختلفی که در اختیارتان قرار می دهد، استفاده کنید. این سریال قرار است در ۳۰ قسمت پلت مدیریت سرویس های سازمانی هیوا چیست و چه کمکی به سازمان شما می کند؟ آماده پخش شود. سرمایه مورد تقاضای این استارتآپ ۳/۵۷ میلیارد تومان برای توسعه محصول، بازاریابی و نیروی انسانی است. سرمایه مورد تقاضای این استارتآپ ۲ میلیارد تومان برای توسعه محصول، بازاریابی و نیروی انسانی است. این موضوع ذهن مخاطب را از ناب بودن خدمت دور خواهد کرد. این آیتم، جوهره هر طراحی لوگو برای ماندگاری در ذهن مخاطب است اما برای شرکت های نوپا نقشی اساسی تر ایفا می کند. در اینجا صحبت از طراحی لوگویی بسیار زیبا با رعایت تمامی موازین نمی کنیم اما با کمی تامل می توانیم حداقل لوگویی بی نقص داشته باشیم تا در صورت بزرگ شدن، بتوان به آن تکیه کرد و با کمی ریدیزاین به فرم قابل دفاعی از آن رسید که در این مرحله، کاربر دیگر متوجه تحولی عظیم در تصویر رائه شده ما نخواهد شد بلکه تغییری ساده را احساس می کند که خوشایند به نظر می رسد.

استارت آپ بومی

دانش بنیان شاید تمامی ما در طول روز چند بار لوگوی استارت آپ هایی که بیش از چند سال از عمرشان نمی گذرد را در تلفن های همراه خود می بینیم. تا همین چند سال پیش تماشای آنلاین فیلم و سریال برای ما ایرانیها مثل رؤیای دستنیافتنی بود. توصیه بزرگان استارتاپی ایناست که حتیالامکان تا جاییکه مقدوراست از سرمایهشخصی برای پیش برد اهداف استارتاپی استفاده شود. دیگر مزیت مهم بلاک لنسر، رایگان بودن استفاده از آن است. به گزارش سیتنا، عباس علی آبادی در همایش ملی اقتصاد دیجیتال در انقلاب صنعتی چهارم در دانشکده پلیمر دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه امروز در این همایش دور هم جمع شده ایم تا راجع به تحولی مهم صحبت کنیم، افزود: این تحول آنقدر مهم است که آن را انقلاب می­نامیم اما شاید به دلیل واقع شدن در متن و بطن آن اساسا درک مناسبی از ابعاد آن نداشته باشیم و آن انقلاب چیزی نیست جز انقلاب هوش مصنوعی! وی با بیان اینکه تدبیر شورای عالی بلااشکال است، افزود: در این شورا سران سه قوه، هفت وزیر، نیروهای لشکری، امنیتی و فرهنگی، دو نفر از مجلس شورای اسلامی و حدود هشت نفر از نخبگان در این شورا حضور دارند، اما بعضا به دلیل مشکلاتی از جمله تعداد جلسات کم و اینکه خروجی شورا مطابق انتظار نیست، تدبیر شورا را زیر سوال میبرند، اما من از عملکرد شورا دفاع میکنم و معتقدم جلسات شورا مفید بوده و مصوباتی مانند تبیین الزامات شبکه ملی، سند معماری، ساماندهی پیامرسانها، سند پیشگیری و مقابله با حوادث، سند هویت از مواردی بوده که در سالهای اخیر تدوین شده و منشأ تحول در فضای مجازی کشور بوده است.᠎&;​​&;!

بهصورت معمول یک شتابدهنده از تیمهای دارای ایده دعوت میکند تا در ازای دادن امکاناتی مانند محل کار، آموزش و مشاوره و سپس سرمایهگذاری اولیه در استارت آپ، درصدی از سهام استارت آپ را از آن درگاه بگیرند. اپل، سالانه 99 دلار هزینه اشتراک را از توسعهدهندگان برنامههای اپلیکیشن دریافت میکند و 30 درصد از درآمد برنامهها را کاهش میدهد. این استارتآپ در حال حاضر گواهی دانشبنیان دریافت کرده است و فروش بیش از ۵۰۰۰ عدد نمونه در سال، فعالیت ۱۰ ساله در حوزه تولید و فروش محصول، ثبت اختراع دارو در داخل کشور و ثبت PCT را در رزومه خود دارد. این استارتآپ در حال حاضر نشان دانش بنیان بودن را دریافت کرده و درای گواهی ثبت اختراع محصول، فروش بیش از ۳۰۰۰ عدد در یکسال گذشته و فروش در حدود ۱۰۰ میلیون تومان است. ملکی فر با تاکید بر اینکه این شرکت از دل یک شتاب دهنده دانش بنیان خارج شده است، عنوان کرد: چندین استارت آپ دیگر در صف مذاکره با سرمایه گذاران هستند. استارتآپ «یاس نوید پارسیان» پنجمین تیم متقاضی سرمایه در رویداد جذب سرمایه در حوزه فرآوردههای دارویی بود که برای تولید محلول ضد شپش و شوره سر گیاهی، محصول خود را معرفی کرد. اینجاست که بیشتر مشاغل اشتباه میکنند، آنها وقت نمیگذارند کمپینهایی بسازند که به طور خاص افراد مناسب را هدف قرار داده و جذب کنند.

حال چرا این ایده به طور کامل اشتباه نیست؟ چرا که مخاطب های زیادی پیدا کرده اند که همگی با این کسب و کار به تازگی آشنا شده اند و هنوز آنقدر طول نکشیده که به آن عادت کنند و تغییرات ظاهری آن را به رسمیت بشناسند. برای ساخت اپلیکیشنهای اندروید، نیاز است که ابزار توسعه نرم افزاری همراه با دیباگرها، شبیهسازها و پلتفرم بومی فراهم شود. سرمایه مورد تقاضای این استارتآپ ۵۵ میلیارد تومان برای تامین دستگاهها و تاسیسات و احداث ساختمان است. اینها گروهی از سرمایه گذاران حرفهای هستند که در تامین مالی استارتاپها تخصص دارند. بدون اینکه منابع مالی یا منابع انسانی آن محدود شود. اگر از تسهیلات مالی برخوردار باشند، علاوه بر رد مال، محکوم به پرداخت جریمه نقدی که با تسهیلات دریافتی مساوی است، میشوند. نامداری با اشاره به اینکه موضوع حکمرانی و رویکرد کلان به مساله سرمایهگذاری و توسعه اکوسیستم در این خصوص بسیار تعیینکننده است، میگوید: «از قیمتگذاری دستوری گرفته تا سختگیری به کسبوکارها و انبوه مجوزها و انواع کنترلهای رسمی و غیررسمی که به سرمایهها و افراد تحمیل میشود، ماحصل کیفیت و نحوه اعمال حکمرانی در کشور است.» او در ادامه درباره آسیبهای نگاه بومی به توسعه اکوسیستم و فقدان چشمانداز بینالمللی گفت: «شاید آسیبپذیر بودن مدلهای کسبوکار شکلگرفته در بازار دیجیتال کشور به ویژه در حوزه خدمات و پلتفرمهای محتوایی نسبت به مقیاسپذیری و فقدان افق توسعه بینالمللی، نتیجه طبیعی و قطعی محلی بودن اکوسیستم است.