انواع مدل های دندهای و اتوماتیک ازکی وام (7)

فهرست مطالب

البته درست است که خدمات پس از فروش هایما در تمامی نمایندگیهای ایرانخودرو کشور صورت نمیگیرد و برای سرویس و تعمیرات باید به نمایندگیهای منتخب مراجعه کرد اما باز هم اگر قرار بر مقایسه با محصولاتی نظیر کوپا یا ام جی و امثالهم باشد کاملاً مشخص است که این محصول از نظر شرایط خدماتی گزینه قابل اعتمادتری نسبت به برخی از رقبای هموطنش به حساب میآید. شاهین، که در نمایشگاه خودروی شیراز در تیرماه ۹۷ با نام «رهام» معرفی شد، نخستین محصول بومی سایپاست که با پلتفرم تولید میشود. در این مقاله، ۲ خودروی پرطرفدار کوییک و شاهین را از نظر امکانات رفاهی و ویژگیهای فنی مقایسه کردیم. ۳۱۵ ارزانترین خودروی تولیدی مدیران خودرو است که همواره از زمان معرفی، درخواستها برای ارائه نسخه اتومات آن بالا بود تا آنکه بالاخره مدیران خودرو تصمیم به معرفی نسخه اتومات آن در سال ۱۳۹۹ گرفت. این گیربکس در دهه ۱۹۵۰ سیر تکملی خود را با سرعت تمام پیمود تا سایر خودروسازان جهانی نیز به این جرگه پیوسته و با درک اهمیت گیربکسهای اتوماتیک، نسخههای تولیدی خود را کم کم روانه بازار کنند. همچنین این نسخه از سال ۱۴۰۰ جای خود را به مدل هایما توربو پلاس داده و دیگر در خط تولید قرار ندارد.


خودرو فیدلیتیخودرو دیگنیتی به تولید انبوه رسید دنده برنجی برای اینکه بین یاتاقانها و دندههای کشویی ارتباط برقرار شود از دنده برنجی استفاده میشود تا ارتباط بین این دو قطعه دقیقتر و سریعتر صورت پذیرد و فرمی دندانه و حلقوی دارد که از فشار آمدن نیروهای دورانی و طولی به یاتاقان جلوگیری میکند. همانند هر قطعه دیگری در خودرو، گیربکسهای اتوماتیک نیز سرویسها و نیازهای متناسب با خود را نیاز دارند. با میتوانید بسیاری از سیستمهای اصلی اتومبیل خود را از طریق تلفن هوشمند یا رایانه کنترل کنید و از اطلاعات لحظهای در مورد خودرو خود مطلع شوید. ماهیت کاری و وجودی گیربکس اتوماتیک بر وجود حجم بسیار زیادی از روغن استوار است. پیش از اشاره به تفاوت تارا دستی و اتوماتیک بهتر است به صورت مختصر این سدان جمعوجور را به شما معرفی کنیم. از جمله آپشنهای اضافه شده به این نسخه: دی لایت و اتولایت، ، مانتیور ۸ اینچی، ۲ حالت رانندگی، کروز کنترل، فرمان برقی و سانروف. طراحی داشبورد و غربیلک فرمان شاهین در سطح استاندارد و ساده است و به پای خودروهای خارجی نمیرسد.


روغن موتور خودرو

به عبارت بهتر، گیربکسی که با روغن درجه دو طراحی شده است میتواند روغنهای استاندارد روز و پیشرفتهتر و البته گران قیمتتر را نیز در خود پذیرا باشد. نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید. این روغن موتور، موتور خودرو را در برابر خوردگی، زنگزدگی و سایر عاملهای آلودگی محافظت خواهد کرد. در این مثال اگر به جای دنده 2 از دنده 1 استفاده بشود ، انرژی بیشتری مهار شده و دور موتور به 3000 می رسد و خودرو با سرعت کمتری حرکت خواهد کرد ولی اگر از دنده 3 استفاده بشود انرژی کمتری مهار شده و دور موتور به 1500 می رسد و سرعت خودرو بیشتر می خرید و فروش حواله خودرو جانبازان – آکادمی مالی مسعود شود. بیشتر گیربکسهای اتوماتیک به دلیل داشتن اصطکاک بسیار زیاد میان دندهها، مجموعه صفحات اصطکاکی (صفحه کلاچها) و البته فشار بالای پمپ روغن درونی گیربکس، به هنگام استفاده با افزایش طبیعی دمای روغن مواجه میشوند. اگر در این دفترچه به عنوان مثال از استاندارد روغن گیربکس درجه دو یاد شده است، مالک همواره میتواند روغن درجه دو و به بالا (درجه دو و درجه یک) در گیربکس خود استفاده کند اما نه برعکس.


خودرو دیگنیتی

به طور کلی اگر در سراشیبی فشار گاز را هم کنید خود به خود دنده سنگین میشود. مستقل از نوع گیربکس از نوع گاورنری، دو کلاچ () یا ضریب متغیر () یا منوال اتومایتک ()، این روغن گیربکس است که وظیفه انتقال نیرو در توربین و همچنین روانکاری، خنککاری اجزا و قطعات و همچنین انتقال فشار میان شیرهای برقی درون گیربکس را بر عهده دارد. روغن گیربکس اتوماتیک باید در طی مدت زمانی مشخص تعویض شود چرا که مواد و متریال مجموعه اصطکاکی (صفحه کلاچها) بر اثر سایش کم کم وارد مدار روغن شده و به کمک فشار پمپ گیربکس در کل مدار اخلی گیربکس گردش میکند. اگرچه گردش بیهوده روغن در وضعیت در داخل توربین (مبدل گشتاور یا ) با استهلاک همراه است اما جابجایی اهرم دنده و تغییر از وضعیت به (خلاص) درتوقفهای کوتاه، شیرهای برقی را با سرعت بیشتری فرسوده میکند. اما هرگز اجازه ندارید روغن گیربکس پایینتر از استاندارد ابتدایی طراحی شده گیربکس در آن استفاده کنید. بر اساس سال تولید، هر خودرو مجهز به گیربکس اتوماتیک در دفترچه راهنما خود از میزان و نوع روغن گیربکس مورد استفاده سخن به میان آورده است.  !